lördag 20 februari 2010

Plugg

Jag borde verkligen,verkligen,verkligen,VERKLIGEN sitta och plugga nu men jag örschker int. Jag har nämligen prov på måndag, yiho, och jag är inte säker på om några fler tillfällen till plugg kommer ges under den här helgen. Suck.

Idag hade jag fonetiklektion för första gången. Det var ganska kul. Man har ett par hörlurar på sig, så hör man läraren läsa upp några ord som man sedan upprepar in i en mic. Sen kan man lyssna på både läraren och sina upprepningar, och sen spela in igen och korrigera sina feluttalade ord. Hm, svårt att förklara en sån enkel sak. Men det verkar bli bra i alla fall.

Imorgon kommer Amélie, Aurélien och Anne-Laure hit för lite öl och kortspel. Nu ska jag sova (vilket jag vet inte kommer inträffa, kommer säkert somna om typ tre timmar, men man kan ju alltid låtsas).

Godnatt, godmorgon osv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar