tisdag 9 februari 2010

Le Week-end

Bonjour!
I lördags blev det ingen marknad för vår del. Det regnade en hel del och därför bestämde vi oss för att gå på Louvren istället. Där såg vi på flera hundra år gamla tavlor, stora delar ur Napoleons bostad och framförallt - Mona Lisa. Men äh, den var inte så praktfull faktiskt. Jag förstår inte riiiiktigt hypen, men det var roligt att se den. Kvällen ägnade vi åt pappa som kom hit för den stundande begravningen.

I söndags begav vi oss mot Aubigny-sur-Nère till våra kusiner Pascal och Magali, där vi mötte upp farmor, farbröder och gammelmostrar. Gårdagen var en tung och grå dag med begravningen i fokus. Mer vill jag inte gå in på här.

Tidigare idag åkte vi "hemåt", till Paris. Vi har inte hunnit så mycket mer än att äta och duscha. Nu är det tänkt att vi ska träffa vår kusin Amélie (som också har varit med på begravningen) för en fika. Ikväll ska vi gå ut och käka middag med vår farbror Bernard som sover hos oss inatt, för att imorgon ta flyget tillbaka till Sverige.

Trots alla omständigheter så har det varit en trevlig helg. Det var roligt att träffa all släkt, trots att jag inte fattar ett dyft av det de säger. Men äh, det kommer väl så småningom. Allt deras kacklande var nog en bra uppvärmning inför skolstarten på torsdag! Imorgon ska vi till skolan för att få veta vilken nivå vi ska läsa och för att få våra scheman. Så vi håller tummarna för att vi får ett bra schema och bra lärare. Jag är livrädd mest hela tiden, men jag vänjer mig nog snart.

Blä, ostrukturerat och fult inlägg, men jag är inte van vid att skriva på det här viset. Hur som helst saknar jag er allihopa och jag längtar hem en hel del, trots att Paris är fint och bra. Kom och hälsa pååå.
(Och förresten - jag tar inget ansvar för de fula bilderna på mig i tidigare blogginlägg)

1 kommentar:

  1. Ha en trevlig Samedi med kusin Amelie. Kramar från ett snöigt Ljusdal.

    SvaraRadera