tisdag 9 mars 2010

En tisdag



Jag har egentligen inte så mycket att skriva, sysselsätter mig med allt annat än vad jag borde göra just nu (dvs plugga). Såhär såg det ut i söndags när jag strosade runt på kyrkogården när Sophie pluggade, strax innan hennes dator kollapsade och vi åt den där konstiga efterrätten med flera kilo kakao. Efter skolan idag var jag och bytte ett par Converse-skor jag köpte igår, det visade sig nämligen att jag fått två vänsterskor! Eftersom skorna inte var inhandlade på fina gatan, hade jag inget kvitto. Som tur var, var skokartongen till butik öppen även idag, och samma kille som sålde skorna igår, satt idag på kassabänken och slukade en rinnig hamburgare. Först ville han inte kännas vid problemet, han sa att det inte kunde vara möjligt och att han inte kände igen mig, trots att jag påpekade att det var mindre än ett dygn sedan jag var där och det knappast är kommers under vare sig måndagar eller tisdagar. Efter några minuter plockade han motvilligt fram en bucklig kartong och jag kunde nöjd vända hem igen. Ikväll, just nu för att vara exakt, är hurtbullen Sophie och tar några simtag på en närbelägen simhall. Och jag skulle plugga under tiden så nu måste jag ta tillvara de få minuter som återstår! Det är väl det här som i folkmun kallas för bloggtorka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar