lördag 20 mars 2010

Fredag efter skolan



1-3 Vid Seinen, nära Notre-Dame. 4 Krokusar i en park nära oss. 5-6 Hemma hos Victor H.

Igår när jag var på väg hem från skolan var jag så varm att jag inte visste var jag skulle ta vägen på grund av att vårsolen lyste så starkt. Jag skyndade mig hem, bytte kläder och tog med mig Sophie ut på en promenad i Quartier Latin. Vi strosade längs vattnet och kikade i stånden som säljer kartor, böcker, tavlor, kylskåpsmagneter och annat turistvänligt. Jag fick med mig en fin karta över Paris med mig hem, den ska ramas in så snart jag landar på svensk mark. Under kvällen mötte vi upp Aurélien och en kompis till honom samt Anne-Laure som ni också hört talas om tidigare. Amélie är nere i Toulouse och hälsar på sin syster, tillika vår kusin. De sista två bilderna är tagna under veckan när jag, Sophie och Julia, en tjej från min klass, besökte författaren Victor Hugos hem vid Places de Vosges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar